KaTanoda

Képességfejlesztő Családi Bölcsőde

Zenei tehetségfejlesztő foglalkozások

A foglalkozás első felében Kerekítő Mondókás Mókán vesznek részt a bölcsis gyermekek. Félóra höcögés, göcögés, kacagás a Kerekítő mondókás könyvsorozat ölbeli játékai, mondókái nyomán! Lovagoltatás, lógázás, hintáztatás, cirókázás, csúszdáztatás, zsuppolás élő hangszerjátékkal, népi hangszerekkel, népdalokkal, sétáltatókkal színesítve.

Nagymamáinktól örökölt játékaink az érzelmi biztonság és a művészeti-zenei nevelés bölcsője. Az első évek mondókáinak szeretetnyelve, az érintés, ölelés és mosoly, egy életen át elkíséri a gyermekeket.

Ez az önfeledt együtt játszás, az érintés, testközelség, a szeretetteljes hangulat melyeket az ölbeli játékok, más néven bizalmi, kapcsolatteremtő játékok biztosítanak, segítik a biztos érzelmi kötődést, erősítik az érzelmi biztonságot, mely az értelmi és érzelmi fejlődés alapja.

A rövid, de a korosztálynak megfelelő, kántált, olykor énekelt rigmusok egyben a művészeti és zenei nevelés alapkövei is. A foglalkozás másik felében a kisgyerekeknek lehetőség nyílik megismerkedni a zene örömével: az éneklés, a zenélés, a zenehallgatás, a tánc felszabadító erejével. A gyermek és a zene „együtt rezdülésére” épül a foglalkozás: a dalokat együtt tanulgatjuk, a játékokat együtt játszuk és közös a tánc is. A tiszta éneklési készségünket fejleszti a sok ének és dalosjáték. A dalokkal együtt járó közös mozgás, tapsoltatás, ugrálás, tánc kedves örömét kiegészítjük rövid klasszikus zenei darabok hallgatásával, és az arra való szabad mozgással.

Megtanuljuk használni a ritmushangszereket, a ritmust meghallani és tartani.

A foglalkozás célja a zenei készségek fejlesztése, amit nem lehet elég korán kezdeni, hiszen Kodály Zoltán szavaival:

„Arra a kérdésre, hogy mikor kezdődjék a gyermek zenei nevelése, azt találtam felelni: kilenc hónappal születése előtt.
Az anya nemcsak testét adja gyermekének, lelkét is a magáéból építi fel.”


A foglalkozásokat Bernát Ottilia tartja:

1999-ben végeztem a BTF óvodapedagógusi szakán. Gyerekkorom óta fontos volt számomra a mese, a mozgás és a zene is. Felnőtté válásomat végigkísérte a tánc (orkesztika, körtánc, néptánc), éneklés kórusban és a harcművészet (iaido, csi kung) a báb- és meseszínház vezetése. Fontosnak tartom a nevelésben, hogy a gyermek pillanatnyi állapotából, adottságaiból induljunk ki. Ha a megismerés megelőzi a feladatadást, hamar megtaláljuk a neki megfelelő nehézségű lépcsőfokot – a fejlődés, a fejlesztés következő lépcsőfokát. Módszereimben jellemző a játékosság, az elvarázsolás, a drámajátékok. Az évek során megtapasztaltam, hogy milyen fontos a 1,5 éves és 4 éves korú gyerekek testi és művészeti nevelése.

A foglalkozás időtartama: 50 perc / 1000 ft alkalom

Kövessen minket a facebookon is!