KaTanoda

Képességfejlesztő Családi Bölcsőde

Német nyelvi foglalkozás


Rozmann-Stoklász Viktória vagyok.

Gyerekkoromban abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy Ausztriában élhettem, ott jártam általános iskolába. A német nyelvet akkor még nem tanultam, hanem „rám ragadt”. Ekkor csak annyi előnyt éreztem, hogy sokkal több könyvet tudtam értően elolvasni, sokkal több filmet értettem meg. A nyelvtudás tényleges előnyével csak akkor szembesültem, amikor később itthon láttam, hogy mennyire szenvednek a hagyományos nyelvoktatás közben osztálytársaim, illetve amikor én is részese lettem második, harmadik nyelv tanulásakor ennek a rendszernek. Már akkor megfogalmazódott bennem, hogy ezt másképp is lehetne, illetve hogy ennek nem szeretném gyermekeimet kitenni.

Éppen ezért, amikor megszületett először a lányom, majd a fiam, az első pillanattól kezdve csak németül beszéltem hozzájuk, német meséket olvastam, németül mondókáztunk, énekeltünk, játszottunk, mint ahogy ez egy vegyes házasság esetén is történik. 2006-ban igencsak csodabogaraknak számítottunk még.

A német nyelvet hagyományos értelemben nem tanítom, csak átadom. Projekt rendszerben „beszélgetünk” különböző témákról, ehhez kapcsolódó dalokat énekelünk, mondókázunk, mozgolódunk, később pedig szerepjátékokat játszunk. A gyermekben észrevétlenül rögződnek a mondókák, a mozgás által a szavak, és nyelvtani fordulatok – csak úgy, mint amikor a kisgyermek tanulja anyanyelvét.

Napjainkban egyre több szülő ismeri fel a kétnyelvűség előnyét. Ez pedig nem csak abból áll, hogy a gyermek fáradtság nélkül, játszva tanul meg egy idegen nyelvet, bár tényleg ez a legnagyobb előnye. Több kutatás bizonyította, hogy a kétnyelvű gyermekeknek strukturáltabb a gondolkodásmódjuk, jobb a problémamegoldó képességük. A jövőre nézve pedig elmondható, hogy egy idegen nyelv ismerete után sokkal könnyebben tanulja meg a második, harmadik idegen nyelvet.

- Barkácsoltak - báboztak
- báboztak - majd megbeszélték a rajzos képen a tanultakat
Kövessen minket a facebookon is!